söndag 5 december 2010

PRAO DAGBOKEN;)

Hej här kommer en sammanfattning av vad jag fick göra på min vecka på CapeSkrattande

Måndag: Första dagen-nervöst:) Jag följde med Jennie och Maggan på morgonen till öor eftersom att de skulle hoppträna med Helge och Tickan. Hjälpte till att höja/sänka och att leda runt hästarna:)
Sedan efter det så smörde jag nåra träns och utrustning. Elise och Lollo tränade för maggan så jag kollade på:)

Tisdag: Jag var med Elise hela dagen vi tog ut hästarna och sedan mockade vi alla boxarna.
Efter det så gav vi hästarna lunch hö. Efter att vi ätit mat så red vi ut på en skritt tur, Elise på Tickan och jag på Hälge. De var jätte snälla förutom att de tyckte en julgran var jätte läskig!
Efter det så slutade jag och idag hade jag tagit med Pherrari så jag red honom i padocken han var jätte busig från en början. Han har så mycket underliga saker för sig min ponny;) Idag ville han gå med mulen i backen och gräva i snön...han ÄLSKAR snö:) Sedan så skulle han klia sig på benet men då så hoppade han till och gjorde ett bocksprång och skenade sedan iväg med mig ett varv(jag hade långa tyglar...så jag fick inte stopp på honom:)
Men sedan när han busat av sig så koncetrerade han sig mer och till slut gick han i fin form och vi tränade lite på bakdelvändningar:)

Onsdag: Idag var jag med Lollo och vi tog ut hästarna och sedan mockade vi alla boxarna.
Sedan så gav vi hästarna lunchhö och gick inn för att själva äta mat.
Efter det städade jag och Lollo sadelkammaren och rengjorde utrustningen.
Sedan tog jag ut Stellan i gången och borstade honom och gav honom massage:) Lollo visade mig hans partytrick;) När man kliade honom på manken så blev han lite galen och tyckte det var så skönt att han stäckte ut sin övre läpp så att han liknade lite som en myrslok;) Söt<3Kyss
Efter det så red jag Pherrari i Padocken- gick super, han var busig men han slappnade av efter en stund.

Torsdag: Sista dagen-Neeeeej!!!!!!... det har ju varit jätte kul!
Idag var jag både med Elise och Lollo vi tog ut hästarna i vanlig ordning och mockade.
Sedan gjorde vi iordning tickan och grace och maggan och Elise red ut.
Jag och Lollo gjorde i ordning våra hästar medan de var ute.
När de kom tillbaka så hade jag,Elise och Lollo träning för Maggan:D<3
Det var en jätte bra träning och vi tränade på skänkelvikning och att få hästarna ställda innåt,utåt och rakställda.
Pherrari kändes verkligen på hugget och han var så pigg och hade så mkt energi:)!<3
Efter det så var Praoen slut....:(

Tack allihopa för en kul vecka och att jag fick praoa där...nu är jag bara ännu mer inställd på att jobba med hästar när jag blir "stor"! Dom är ju så underbara..inte sant? Eller som man brukar säga- Häst ä bäst!

Kram och gnägg tomteskägg! Flört

/ AmandaHopp

Dagens fråga? Vad är det bästa stället du har praoat på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3