lördag 12 mars 2011

Hemma ifrån Sundsvall!:)

I torsdags och igår var jag i sundsvall och tränade för björne:) Jättenöjd över Pherrari och så glad för alla tips som jag fick. Super nöjd med tränaren och det känns som om jag lärt mig mkt under bara några timmar! Så jag är nästan helt säker på att vi åker ner igen i vår på nästa träning och är med:)
Jag har ju tidigare sagt att min tränare Pia har velat att jag skulle rida mer med sätet och kroppen. Och det förklarade Björne enkelt och bra så att jag förstod. När jag väl började förstå detta så blev ridningen helt anorlunda. Pherrari började att samla sig naturligt och slutade att "små springa". Så björnes tips var att jag skulle träna hårt nu med markarbetet och det får bli mitt "månadensmål" i Mars:) Så tills nästa pia-träning så ska jag kunna se ett resultat. Så från och med nu så kommer vi åka in till ridskolan och träna på dom här övningarna som jag fick lära mig i helgen, flera dagar i veckan:) Eftersom hööks inte finns här i övik(det suger) så var mamma och jag tvungen att åka på hööks en sväng;) Annars så var det super kul att träffa emmy:) Irma och hon följde också med och åt lunch i birsta:)<3
Eftersom mina ridbyxor som jag fick när jag fyllde år inte passade mig i någon modell så fick jag denna väst istället som vi hittade på hööks:) Den var väldigt behövligt eftersom det inte är vår riktigt än...idag hade vi -10. och den ska bli skön att ha på sig på framridningen.
Märket är mountain horse och den har en väldigt ovanlig färg. Älskar den!<3:)
Sedan blev de en del andra nödvändiga grejor så som lite lädertvål, saltstenar och annat...

Västen är ju grön i verkligheten och den kan vändas ut och in och då blir den brun:)ganska smart!

Kram / AmandaHopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3