måndag 21 mars 2011

Pherrari 19 o 20 mars!

19 mars: Idag lastade jag och mamma Pherrari och åkte till ridskolan;)
Dagens plan var ett konditionspass med mkt gallop och växlande tempo!
Det gick jättebra och Pherrari hade massor av energi så det var bra att han fick springa av sig. Värmde upp i skritt ca 10 min och sedan joggade jag honom på stora och små volter med mkt halter och ökningar.
Sedan galloperade jag honom i lätt sits i båda varven och lät han göra av med överskottsenergin. Galloperade sedan 5 korta, 5 långa gallopsprång, 5korta, 5 långa osv....
Pherrari tyckte det var riktigt jobbigt och var alldelens dyngblöt av svett efter träningen:) Konstigt nog så blev han inte det minsta svettig efter björne träningen...haha:) Sedan fick han en lång massage och stretchning av mamma(Jag skulle på en sak på ridskolan). Så jag ska fortsätta att träna gallop kondis pass nu framöver och jag har också anmält mig till hoppträning 2 veckor framöver för Camilla Granberg:) Så på onsdag blire hoppisträning= Tjohooo!:)

20 mars: Eftersom att han gick så hårt dagen innan fick det bli en 50 minuters skritt längs vägen föär att sträcka på benen.

KRAM / AmandaHopp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3