söndag 6 mars 2011

Timrå Resultatet:)

Hej hopp:) Igår tävlade jag med Pherrari i Timrå och det var bara hur kul som helst:)
Ibland går går det framåt i ridningen och ibland känns det som om man står och stampar på samma ställe. För mig känns det som jag och Pherrari gör framsteg just nu och vi har verkligen bra förutsättningar det här året!:)

 Först var det L:C-stilhoppning bedömning. A.  Pherrari kändes kanon och klockren inne på banan:) Tänkte inte att det var stilhoppning och glömde nästan bort det inne på banan:) Red som jag brukar och det resulterade sig i en 8:e plats av 32 ekipage och 52 poäng i stilbedömningen:) Sedan tkr jag att stilhoppning är väldigt orättvist men det var ju ändå en kul grej! För man kan ju inte döma en person förmåga att rida efter ett litet protokoll...Det blir liksom så mycket "tyckande och åsikter" istället för resultat. Är det 4 fela på ett hinder så är det det liksom;) Det blir svårare att bedöma vem som ska vinna genom att sätta poäng från 1-10. Vad är 10 liksom? 
Samanfattning: I protokollet ifrån domaren stod det bara 2 komentarer: "Bra tempo!" "hälarna ner över hindret mer". Så jag är skit nöjd och vi vann en rosett+plakett+100:- på HM :)

Klass 2 var en L:B och i denna klass var jag sugen på att rida för att vinna;) Taggade igång honom innan banan och Pherrari stegrade sig typ 5 gr innan han skulle in på framhoppning(det brukar han göra när han är riktigt taggad). Banan var ganska tekninsk och det var några läskiga svängar som många ponnysar stoppade på. När jag kom in på banan viskade jag bara till P , nu kör vi killen!):D Vi red felfritt hela grundomgången och sedan var det omhoppning och allt gick som en klocka:) Rundan resulterade sig i en 3:e plats av 26 startande:) Och det skillde bara mindre än en sekund och jag hade vunnit klassen:) Så med mig hem hade jag 2 rosetter, 2 plaketter, 300 kr presentkort på HM:)
För ett tag sedan kände det som om allt gick fel i ridningen men det är väl som de säger "man måste ha motgångar för att kunna få framgångar" Känns otroligt skönt att jag och Frallan är tillbaka på banan:D


Vinnarens tid: 21.97
Min tid: 22.51
Vad som fattades i min ritt för att jag skulle vunnit:Kortare tyglar och gasa mer än vad jag redan gjorde på de långa distanserna.

Gissa 3 gr om Pherrari fick 10 morötter när han kom hem?? Yes:)

Kram:) / Amanda

4 kommentarer:

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3