måndag 9 maj 2011

Härnösand 8 maj

Hejsan här kommer lite uppdatering ifrån igår då jag hopptävlade med Pherrari:D

LC:
Mitt mål för dagen var att komma felfritt och ha en bra känsla samt att ha kul! Och allting stämde verkligen i den här klassen:) Pherrari var super laddad(han var nästintill gaalen på framhoppningen, stegrade sig och drog iväg med mig. Men jag tycker det är bra att han visar tecken på att va taggad. Allting flöt verkligen på och vi hoppade i ganska högt tempo vilket fungerar väldigt bra för frallan:) I omhoppningen tog jag inge snäva svängar utan gasade istället mkt och han svarade direkt på drivande skänkeln! Han var kanon duktigt helt enkelt!:) Felfri!

L:B MountainhorsePonyCUP:
I denna klassen satsade jag mer och eftersom det var stilbedömning så red jag i lite segare tempo än vanligt och det resulterade sig i att pherrari kom i otakt på några hinder och på 5 så stannade han på ett färggrant hinder även fast jag hade honom inramad mellan skänklarna. resten av banan flöt väl på bra men jag fick tyvärr 3 tidsfel och det gjorde att jag intre fick så jättebra stilpoäng. Men jag var jättenöjd med min insats och kände att jag red bra och snyggt:) Sedan om domaren inte tyckte det är ju som det är. Hon tyckte jag skulle ha mer tempo fasten att det var flera som fick tidsfel UTAN att ha vägrat och som fick mkt mer stilpoäng. konstigt säger bara jag...? Hon kommenterade också att jag hade en fin ponny:) Pherrari är ju en ponny med mkt personlighet och jag kunde se att han var missnöjd med sin insats efter L:B. Han är en riktig vinnarskalle och har ett otroligt tävlingspsyke kan jag säga. På tävlingsbanan står han ofta i sin box i ett hörn och bara blundar(mediterar). Sedan innnan banan är han alltid taggad till hovarna:) Älskar dig phrallan och huvudsdaken var att vi hade kul! Det kommer alltid fler tävlingar...Nästa blir Näset. SKÖNA GRÖNA NÄSET vad jag längtar! Jag och frallan är nämligen VÄLDIGT revanch sugna;)

Ha en bra kväll! / AmandaHopp

1 kommentar:

  1. Vad kul att det gick så bra på lc iaf ;)
    men det är nästan så att när man tänker för mkt på så mkt så blire inte alls så man tänkt sig! Ni är superduktiga!

    Ska ni va med i nolaskogs cupen? :)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3