söndag 20 februari 2011

Det stora testet! :D

Det långa hästtestet!
Alla hästmänniskor fyller i det!

~ Hästarna ~
Första hästen du red var: Isabell
Hur gammal var du när du red för första gången:  jag "red" en häst när jag var typ ett år:) Men har ridit regelbundet sedan jag var 6
Hur många älsklingshästar har du haft: Ganska många:) Första var en häst som hette Rambo på ridsoklan sedan: Molly, Harry, Mona, Apache och en massa till:D också såklart min lille prins Pherrari <3 Och lill Kevin så klart:)

~ Utrustning ~
Hur många...

ridbyxor har du: Ungefär 5 st.
hjälmar har du: 2 en till dressyr och en GPA till hoppningen:)
spön har du: 2 hoppspön och ett allround
ridvästar har du: 1
ridskor har du: 2 par
ridstövlar har du: 2 par
grimmor har du: ungefär 7 st.
täcken har du: Många:) 2 vintertäcken, 1 regn, flera flecce, 2 stalltäcken, 4 skritttäcken, svetttäcken:)och lite till...
Vilken färg var dina första ridbyxor: Gröna
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor:  Svarta, blårutiga, mörkblå, brunrutiga och vita.
Vilken färg var din första grimma: Oj, den var nog röd ;)

~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piafferat [ ]
Passage [ ]
Töltat [ ]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [X ]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]

~ Hästraser ~
Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en korsning [x]
en welsh [x]
en tinker [x]
en shire [/ ]
ett engelskt fullblod [ ]
en connemara [x]
en dartmoor [ ]
en islandshäst [X ]
en shetlandsponny [x]
en newforest [x]

~ Din ridning ~
Rider du på ridskola:Har gjort:) Nu tränar jag för 2 hopptränare.
Isåfall, hur många gånger i veckanrider nästan varje dag:) Tränar hoppning ca: 1 gång i veckan och en gång i månaden.
Har du medryttarhäst/ponny: egen ponny
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du häst/ponny på foder: jag har egen ponny :)
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: -
Har du medryttare på honom/henne: -
Har du egen häst: Ja:D<3
Hur ofta rider du honom/henne: 6 dagar i veckan
Har du medryttare på honom/henneNej
Har du tävlat med någon av dessa hästar: Absolut:D

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: Oj en massa:) Säkert 100 gånger så då är jag väl en riktig ryttare?:)
När och på vilken häst ramlade du av på första gången?: Jag tror det var  Mirå och då gjorde jag en kullerbytta över hennes hals och ner på backen:) Landade på en sten:) haha:) jag var 7 år.
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? Hur?: Nej men det har varit nära flera gånger! En gång gick Pherrari omkull i full gallop och han gjorde en volt i luften! Det var jätte otäckt och jag rullade runt med han. Mirakel att jag klarade mig!:)
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av?: Beror på;) Oftast skrattar jag:)

~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning?: Nej men jag har ridit långritt:)
Har du ridit långritt med fika?: Ja
Har du ridit islandshästar på turridning?: Nej
Har du gått på ridläger?: Ja flera gånger på näset<3 Sköna gröna näset 4-ever:)
Har du ridit utomlands?: Jadå:) Jag har ridit i Italien, Tyskland och Belgien :D
Isåfall, vart någonstans: -
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: Anorlunda ridstil men väldigt fina hästar:) Roligt att prova på hur det dom rider i andra länder och lära sig!


Alla som har med hästar att göra fyll i det långa hästtestet!!!:)


Kram på er:)
/AmandaHopp & Pherrari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3