lördag 19 februari 2011

Pherrari 19 februari

Cha Cha Bloggen! Pherrari här! The Pherriari närmare bestämt;) Har tagit över bloggen tyckte inte att Amanda kunde klara det på egen hand...Det har varit lite lamt på sistone. Men nu ska det bli ändring! Jag kommer blogga live ifrån hagen 24/7 det blir väl något va? Det blir annat en an massa tjat om schabrak "scapa hit och scapa dit" och annat krims krams! Jo tidigare inlägg idag berättade Amanda för er att det var för kallt att rida. Men på eftermiddagen så gick temperaturen ner(inte i kroppen, jag är alltid het!) och då var det bara -20 ute. Stackars Amanda verkar inte ha mycket att tänka med eftersom att hon inte skaffat någon vinterpäls i år...Hon får helt enkelt skylla sig själv för att hon höll på att frysa ihjäl när hon red ut med mig i kväll. Jag kände mig på prima humör och var laddad till 1000 därför ville jag så klart gallopera varje steg jag tog men det ville inte Amanda av någon anldening. Iallfall så ville jag busa lite och stegrade mig lite då och då jag kände också för att lukta på snön ett antal gånger. Snön är så mysko...jag kan inte bestämma mig för om det är isglass eller om det kanske bor små aliens i snöflingorna. Därför tyckte jag att bästa lösningen var att gå och dra mulen i backen och sniffa hela ridturen för att försöka få upp något spår. När vi ridit en lååång bit så red vi nerför gallopbacken, eller racerbacken som jag har för mig att den heter. Amanda vände om när vi kommit till återvändsgränden och sedan bar det iväg! Ingen mening med att slösa tid på att vända tkr jag. Bättre att gallopera iväg samtidigt som jag vänder på en femöring! Amanda tyckte det gick alldeles för fort och höll igen. Men har jag inte sagt att backen heter racerbacken? Jo visst! Då ska man väl få köra lite racer också? jamena herre gud, jag är ju trots allt en Ferrari!
Men jag tror ändå att min kompis på ryggen tyckte det var kul;)
På vägen hem såg jag en STOR snöhög som jag bara var tvungen att rusa in i! Amanda blev jätteglad för hon skrek och hoppade av och sedan blev jag tvungen att ledas hem av Amanda. Som om det är någon himla barnridning? bah! Jag ville pigga upp Amanda lite och gick med huvudet lutat mot hennes axel och pussades med mulen. Då blev hon genast glad och pussade tebaks!:) Männsikor är bara för konstiga...inte sant? Ibland har dom ju inte lite humör svängningar! Iallafall så fick jag betfor när jag kom hem till mitt place :) Om jag ska utvärdera ridturen så tkr jag att Amanda skulle kunna träna upp kondisen bättre! När jag hon springer på backen bredvid mig hinner hon inte alls med i min gallop! Men jag älskar henne ändå, fasten hon inte är i topp form! Jag däremot är PERFEKT! Perfekt i hullet, muskler som jag vet inte vad, racerhästen nr uno och hoppar över månen! Det är sant jag har hoppat över månen! L:A är en lek för mig! Jag menar det är ju typ 100000 mil till månen och L:A är en meter:) Nä nu måste jag sluta blogga! Kevve min kompanjon måste nattas! Han är alldeles för liten för att få stanna uppe längre än bolibompa!


Träningsupplägg:
-Kasta av Amanda i djupaste snön för att sedan gallopera där ifrån. Då måste hon jaga mig där runt, runt i djupsnön. Det ger muskelmassa! :)
-Hoppa över jupiter(i nästa dröm):

Vill också dela mid mig av min idol! Maximus i filen "Trassel" Visst är vi lika? Det är för att vi är bröder!



Som jag den STORE Pherrari brukar säga...  Häst Ponny ä bäst! ;)

3 kommentarer:

  1. HAHAHAH, Lycka till Frallan, en vacker dag kommer du lyckas att flyga över månen, de känner jag på mig! Men tag med dig din underbara ryttare oxå & Jag och Loppan skulle inte heller tacka nej:) Hare bra i stallet vänner! <3

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3