söndag 20 februari 2011

Pherrari 20 februari

Idag på förmiddagen red jag ut på Pherrari:) Jag jobbade honom mkt i munnen och han kändes väldigt possetiv och mjuk. Verkligen en förändring sedan igår då han var hård i munnen. Pherrari gick väldigt fint och han sökte sig neråt och verkligen trampade under sig. Efter ett tag började jag att jobba honom i trav och då rusade han iväg lite men sedan då plötsligt släppte det! Den där känslan då allt verkligen funkar och det bara är att "följa med" är så underbart härlig. Sådana ögonblick måste man ta vara på;) Det är liote speciellt med hästar, som min tränare sa: "Först kan det kännas jätte jobbigt att sitta och nöta och nöta och ingenting funkar. Men så plötsligt så är det som om en knut inuti hästen löses upp och allt funkar perfekt från en sekund till en annan!".
Jag har haft lite problem med öppna och sluta ute men idag funkade allt super. Pherrari liksom hörde vad jag tänkte och gjorde allt som jag ville:D Vi avslutade med serpentiner i trav och en 8-volt för att varva ner lite.
Jättenöjd iallafall över ridturen! Skönt väder var det också bara -8:) Som sommar:)
Kram på er;)
/AmandaHopp & Pherrari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3