söndag 13 februari 2011

Utverdering: Janurimål

UTVERDERING:

MÅL: Få upp Pherrari's KONDITION

HUR?:

[X]-Trava mkt och längre sträckor

[/]-Kunna kontrolera Pherrari "gas och broms"

[ ]- Mkt gallop-fatningar(gallopera 5 steg, trav byt gallop, gallopera 5 steg, trav byt gallop osv...

[X]-Jobba i backar.

[X]-Skritta ut i en timme- stärker hästens ben-bättre än man tror.

[/]-Jobba på övningar: Skänkelvikning, sluta, öppna, rygga.

[X]- Komma igång med att hoppa en gång i veckan-både med "gymnastik" hinder och högre hinder.

Så här har det gått i januri månad:) Jag är nöjd med de målen jag klarat. Vissa av målen har jag helt enkelt inte hunnit med.
Mitt stora mål var att få upp konditionen på Pherrari och det tycker jag kyckats med till viss del. Man kan ju inte få en perfekt kondition på en månad så därför är mitt Februari och Mars mål också att förbättra Pherrari's kondis.

Nya mål:
Få bättre kondis på Pherrari genom att vi ska åka till ridhuset 2 grr i veckan och jobba mycket i gallopen för att stärka den. Har igentligen inte så mkt annat att säga..men kan visa min att göra lista:
- Klippa Pherrari
-Ta hem en hästmassör
-Gallopera mycket och få mer aktiva bakben.
-Få en bra start på tävlingsäsongen i timrå. Felfritt och rytmiskt.

Mina Trigger ord: Gallop, tempo, andas.  Det jag menar med gallop är att ha honom i en stark och rytmisk gallop där han ändå är på hugget. Tempo är att det alltid kan gå lite fortare och att P hoppar bättre då. Andas är att just andas(glömmer att göra det inne på banan) Då blir det oftast lite stressat och över taggat.

/AmandaHopp & Pherrari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3