tisdag 5 april 2011

här ska det stå en rubrik men den har sprungit iväg och hittat på något vettigare att göra...

tjobre!
Igår kväll vare as härligt väder och varmt! japp hela 5 pluss och det tkr vi norrland är sommar(a)
Men iallafall så red jag ut och familjen gick med på promenad. Nu när alla is är borta så är det en backe som är perfekt att gallopera upp i i full gallop! Så jag galloperade väl backen 5 gr och sedan travade jag honom på grusvägen en bra bit. Ställde honom vänster, höger osv som vi gjorde på Björne träning. Det behöver faktiskt inte vara så avancerad att göra en övning det går ibland lika bra att rida ett dresyr pass på en grusväg. Pherrari var JÄTTE SPEEDAD och vände med mig ett antal grr och då stod han flera minuter och bara studsade som en liten gummiboll. haha konstigt nog så tkr jag att det är kul när han gör så...sådan ryttare
sådan ponny. Eller hur?
idag är planen att rida ut och jobba på samma saker som igår.
På onsdag ska jag träna för camilla i dressyr privlektion så det blir kul och bra tills pia träningen som är lördag-söndag!

Sommaren 09 på bete:) Den charmiga frisyren o lockarna har han ifrån tävlingen dagen innan då vi knoppade honom:)

Kram / AmandaHopp

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det typ är kul när ponnyn studsar eller så:D Själv tycker ja de e härligast att stegra, underbart!
    Fin blogg förresten:)

    SvaraRadera
  2. Sv.Maja: haha:)Ja stegra är en härlig känsla:D Tack kul att du gillarn<3

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3