fredag 1 april 2011

Träningsdagbok Onsdag 30/3

Hoppträningen i onsdags: Camilla var sjuk och därför fick vår grupp träna för Johanna.

Vad vi gjorde:  Började med att värma upp självständigt och sedan skulle vi gallopera på fyrkantspåret och göra en så liten volt som möjligt vid varje hinder och vid halva volten gasa lite extra ut på spåret. Sedan hoppade vi fram på alla hinder på volter och lite annat. När vi gjort det så hoppade var och en alla hinder ihopsatt till en bana på 6 hinder.
Hur det gick: Övning var rätt så enkel och därför tänkte jag mest på att få en bra rytm över hindren och att komma rätt. Och det tyckte jag att jag lyckades med.Men annars var det kul att träna bara! Det kan ju vara skönt att inte ha så avancerade träningar ibland så att man bara kan fokucera på ridningen och grunden:)
Vad jag ska tänka på: Sitta lung och invänta hindret.

Bilden nedanför är på mitt scapa schabrak som jag köpte ifrån polen. Har hunnit använda det en gång hitils (timrå) och det ärverkligen super kvalite+bra passform. Bäst schabraket hittils och värt pengarna, rekomenderas!

Kram / AmandaHopp

2 kommentarer:

  1. nu är vi likisar :D fast jag har ett rött då ;) <333

    SvaraRadera
  2. vilken hemsida köpte du det på? :) vill också ha ett men eftersom du beställt från dom så verkar dom ju seriösa, hittade ingen hemsida från polen nämligen :)

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3