fredag 15 april 2011

Pia träningen 9-10 april

Ska försöka ladda upp video ifrån träningen också...
Lördag:
Detta gjorde vi:
Vi hade som vanligt mer markarbete på lördan och jobbade med att få en bra rytm och tajming. För att kunna kontrollera hästens gallop så skulle vi komma i gallop och gallopera exaxt 10 gallopsprång mellan en kona till en annan. Sedan gallopera övningen igen och nu öka farten på bara 9 gallopsprång. Sedan hoppade vi en liten bana med olika hindertyper och linjer. Vi hade också 2 upphöjda cavalletibommar som vi skulle hoppa mitt i banan för att kunna sammla upp gallopen och reglera den efter hindertyp.
Hur det gick:
Jag kännde mig otroligt nöjde efter denna träning då jag har varit stressad på andra pia-träningar. Vet inte varför men då har det gått skit dåligt. Men idag gick det kanon och Pherrari hade mkt energi:D
SÖNDAG:
Detta gjorde vi:
Idag tränade vi att kunna hålla koncentrationen länge genom en lång bana. Så vi hoppade fram på några raka linjer och sedan hoppade vi 12-hinders banan 2-3 grr.
Hur det gick:
Pherrari var otroigt taggad idag och jag tror faktiskt att han gillar moprgonträningar:D
Inga stopp eller annat och allting flöt på precis som det ska-så det var roligt!

Pia's TIPS / ATT TÄNKA PÅ:
-Mjukna innan hindret och känn hästens bjudning.
-Variera min sits mellan hindren.
-JOBBA gallopen så gallopen blir AKTIV.
-rida ut och gallopera med jockeyläder.
-ut och springa, motion är viktigt om du vill orka rida längre banor.
-Komma ihåg att andas
-Rida 5 minuter varje dag utan stigbyglar-balans.

Jag orkar inte skriva något mer nu eftersom det är fredagkväll och så:)
Men är väldigt nöjd över träningen och taggar inför KUNGSNÄS(Sundsvallsrk) 24-25 mån-sön. Sedan kanske emmy följer med upp och stannar några dagar:)<3

Kram på er!:) / AmandaHopp  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3