onsdag 12 januari 2011

Dag 1

Min ponny:)

Hejsan nu ska jag berätta lite om min ponny Pherrari!

Han är född 1999 och är av rasen newforest. Han har färgen gråspräcklig skimmel och har ovanligt stora bruna ögon-som charmerar de flesta;)<3
Hans pappa, Dart Light var en av de bästa svenska newforest hingstarna och gick även SM i hoppning:)Mamman heter Decibelle och det enda jag känner till här är att hon är skimmel. Farfar hette Leeds boy och har hoppat och vunnit de mesta som går att vinna;)Pherrari har tävlat upp till L:A hopp och följde med sin förra ägare till strömsholm när hon utbildades där.
Så han är även utbildat L:A dresyr.
Pherrari har bott i Linköping innan han flyttade till mig våren 2009:)
Älskar dig du betyder mest<3<3;)

Skulle också nämna 3 bra egenskaper:

- Hjärta av guld-ställer alltså upp på vad som hellst!

- Snäll att ha att göra med i alla situationer- kan ha nerverna utan på men då är det bara att vara lugn själv så lugnar han ner sig;)

- Trafiksäker- reagerar inte på den största lastbil! Men snöhögar, stenar och gropar på vägen kan vara riktigt farliga tkr han!:) Han har humor-och en massa konstiga grejer han hittar på så som: Sträcker på sig varje morgon ända ner till backen med magen-som en katt, lyfter på benen och stretchar själv- som en lipizanare;), sträcker in hakan så att hela halsen blir skrynklig;) Min lilla knäpp-ponny;)haha:D

Hoppas ni fått reda på lite mer om min Pherrari:)
Frågor? Bara att kommentera;)
Kram/ AmandaHopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3