måndag 24 januari 2011

Dag 11

Mitt läskigaste hästminne-  Det var verkligen ett läskigt minne!! Det var sommaren -09 jag och min kompis emmy var ute och red i skogen med våra hästar då vi skulle vända hemmåt blev Emmys ponny, Kelly helt knäpp och började bocka och busa;) Emmy flög av och Kelly trampade på hennes rygg! Jag blev alldelens skiträdd:D Kelly skenade iväg bortom krönet och så klart hängde Pherrari på!
Det var nog det hemskaste som hänt mig kan jag säga! Pherrari galloperade som en galning över kalhygget där det låg stenar, gropar och stockar exaxt ÖVERALLT! På vägen dit hade vi vart tvungna att skritta och nu flög jag och Pherrari fram som ett tåg och lång där framme anade jag hela tiden Kellys skepnad.
Jag försökte förgäves få stopp på¨honom....testade allt.....slet och drog, skrek, pratade lugnande med honom...inget hjälpte:S Tillsut försökte jag till och med att styra in honom i träd och buskar-för att han skulle stanna! Men inte funkade det... Tillslut fick jag nog! Jag hoppade av i full sken, rullade runt på rygg och sedan han jag se Pherrari gallopera iväg utan mig! Du kan ju tänka vad hemsk det kändes..att se sin ponny försvinna så där med sadel och tyglar.Men jag var ju i schock tillstånd så det ända jag tänkte på var att komma ned på marken med båda fötterna på jorden:D:) Sedan kom jag att tänka på emmy hon kanske var skadad? Flera kilometer bort var kanske hon låg skadad? Iallafall så fick jag tag på mobilen och ringde till én granne som kom och hämtade mig med fyrhjulingen(emmys föräldrar ´svarade inte) Sedan körde vi med fyrhjulingen längs vägen och fick se emmy komma springandes!!Åhh vad jag glad jag blev då:D Ingen av oss hade sett hästarna så vi åkte hem till emmy för att kolla om dom sprungit hem...Och där stod dom på stallplanen svettiga så in i Norden! Allt slutade lyckligt med att ingen av hästarna var skadade..inte ens halt!!Snacka om tur....
Efteråt kan vi nästan skratta åt alltesamman! Det visade sig även att det fanns ett björnbo precis där kelly hade börjat bocka:) Aa det var nog mitt läskigaste häst minne.....

Kram/AmandaHopp

2 kommentarer:

  1. hahahah ja så kan det gå^^^<3 vilket tjohej det blev, kom ihåg att jag sprang igenom skogen som en galning, tur att ingen svampplockare såg oss! hah, & varför ringde vi inte varandra? vi var ganska borta som inte tänkte på det....<3

    SvaraRadera
  2. Omen gud :O
    jag rös bara av att läsa det (x

    vilken tur att det inte blev stora skador.

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3