måndag 31 januari 2011

PHERRARI 31 Jan

Idag har jag ridit dressyr här hemma på parkeringen.

Detta gjorde jag: Jag började med att skritta honom på långa tyglar på en ått-volt för att han ska få sträcka på sig lite extra. Sedan red jag på volten och ställde honom x-tra mkt innåt för att stretcha. Sedan skrittade jag ställde jag honom utåt och gjorde sedan lite serpentiner. Det blev mycket skritt eftersom att han gick så pass hårt igår(dressyrtävvling)Berättar i morgon hur det gick..hinner inte nu).
Avslutade med att gallopera lite och trava några volter på långa tyglar.
Sammanfattning:  Lösgörande övningar i skritt och mycket böjda spår, både utåt och innåt.
Så här kändes han: Mjuk och sammarbetsvillig.
Det här gick bra: Han sökte sig fint neråt på tygeln och flyttade sig för skänkeln mkt bra.
Känslig och duktig<3
Det här måste jag tänka på: Han kändes en sningens stel i vänster varv, därför får jag tänka på att rida mer i det varvet och jobba vidare på det...försöka få honom mer lösgjord.

Övr: Det är mysigt att rida barbacka men även att det är bra för skänkelns position och ryttarens balans;)

/AmandaHopp & Pherrari 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3