fredag 21 januari 2011

Fotografering i kylan!

Hej och hopp:D Idag har jag vart ute och fotat hästarna ute i hagen. Det var -15 ute så kevins päls var alldelens frostig;) Pherrari ville inte vara model i dag han stog mest och väntade vid hagensöppning på middagshöet! Men Kevin fick jag några fina kort på...:D Jag har använt min Canon 1000D och haft bländaren ganska lågt ca: 60/1. När du har lågt bländartal så får su in mer ljus och hästarna får den där lilla glimten i ögat! Jag gillar också när skärpan ligger på hästenshuvud och att bakrunder blir suddig, därför använder jag lågt bländartal. Vissa av korten är lite suddiga och det beror på att jag använde ett zoom objektiv som inte är gjort för att ta porträtt utan som är gjord för att tex. användas vid fotografering av hoppning:D  Ingen av bilderna är redigerade:



Tyckte den här bilden (ovan) var ur sööt<3<3
Kolla in minen;)Pussgurkaa(:

Kevin står och håller i Pherrari i grimman:D

Frostig liten björn!
Killarna killarna:D

Kevin bugar<3

Kram/AmandaHopp:D

3 kommentarer:

  1. sv: Ja visst vare snyggt :D! Ahaa, de måste jag smaka nån gång! men idag blire grillchips och dipp ofc ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder ;) Kevin passade i sin röda grimma <3

    SvaraRadera
  3. sv: Jag oxå, vad stenbock förut med... :/

    Japp det ska jag göra, men just nu har jag magknip xD

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar då blir det roligare att blogga!:D<3